Mauzoleum w Bangledeszu
Cegły, łuki i ornamenty nawiązujące do lokalnej kultury do znaki rozpoznawcze mauzoleum, które powstało w Bangladeszu. Autorami niezwykłego projektu są architekci z Kashef Chowdhury/URBANA.
Architekci ze studia Sou Fujimoto prezentują ukończoną renowację historycznego hotelu w Maebashi w Japonii. Obiekt, działający od lat 70. i zamknięty w roku 2008, został odnowiony na zlecenie lokalnego biznesmena. Renowacja znanego studia przywróciła budynkowi naturalny kontekst.
Projektując Heritage Tower, architekci z Sou Fujimoto Architects kierowali się wizją zleceniodawcy, Jina Tanakiego. Tanaki pragnął stworzyć w dawnym hotelu prawdziwy „salon miasta”, czyli miejsce, w którym spotykają się mieszkańcy miasta, aby spędzić wspólnie czas i prowadzić efektywny dialog. „Czuliśmy, że potrzeba drastycznej interwencji, aby wydobyć prawdziwy potencjał tego miejsca, dlatego też już na samym początku procesu projektowania zdecydowaliśmy się rozebrać ściany i podłogi na wszystkich czterech kondygnacjach, aby stworzyć gigantyczne atrium” – opowiadają architekci.
Na parterze budynku znajduje się recepcja hotelu, restauracja i przestrzeń wspólna, zaś na wyższych piętrach umieszczono pokoje hotelowe, w tym cztery wyjątkowe apartamenty dla gości specjalnych. Wnętrza ozdobiono licznymi roślinami i gustownymi, skromnymi meblami, które doskonale komponują się z surowymi, betonowymi ścianami. Stojąc w atrium, można dostrzec wszystkie kondygnacje hotelu – kolejne piętra przecinane są betonowymi belkami, zaś w dachu umieszczono świetliki, dzięki którym wnętrze jest jasne i optymistyczne.
Inwestorowi i architektom zależało na tym, aby budynek zdobiły wyjątkowe dzieła sztuki nowoczesnej. Fasada została ozdobiona typograficzną grafiką Lawrence’a Weinera, zaś w atrium umieszczono instalację świetlną argentyńskiego artysty Leandro Erlicha.
Cegły, łuki i ornamenty nawiązujące do lokalnej kultury do znaki rozpoznawcze mauzoleum, które powstało w Bangladeszu. Autorami niezwykłego projektu są architekci z Kashef Chowdhury/URBANA.
Mathieu Forest Architecte prezentuje projekt centrum kultury w kształcie dziewięciu przezroczystych kubików. Oryginalna budowla stanie w mieście Xinxiang w Chinach.
Ruszyły zgłoszenia do konkursu PROLOGOS Young Architects. Zadaniem uczestników będzie refleksja nad tym, w jaki sposób architektura może odpowiedzieć na problem uchodźstwa.
Kohn Pedersen Fox (KPF) zaprojektował budynek, który powstanie na terenie wyburzonego w ubiegłym roku więzienia hrabstwa Wayne.
Komentarze
Architectu moderuje komentarze do ułatwiania świadomej, merytorycznej, cywilnej rozmowy. Obraźliwe, bluźniercze, autopromocyjne, wprowadzające w błąd, niespójne lub nietypowe komentarze zostaną odrzucone. Moderatorzy pracują w godzinach pracy i akceptują tylko komentarze napisane w języku polskim.