Przebudowa stacji kolejowej w Londynie. Kontrowersyjny projekt szwajcarskiego studia

Przebudowa stacji kolejowej w Londynie. Kontrowersyjny projekt szwajcarskiego studia

Liverpool Street w Londynie, zdj. Herzog & de Meuron

Biuro architektoniczne Herzog & de Meuron opublikowało plany przebudowy stacji Liverpool Street w Londynie. Projekt obejmuje szeroko zakrojone modernizacje, mające na celu przekształcenie stacji z epoki wiktoriańskiej w dostępny dla wszystkich użytkowników, nowoczesny węzeł komunikacyjny.

Jednym z głównych założeń projektu jest dodanie do istniejącego budynku aż 840 000 metrów kwadratowych powierzchni biurowej oraz hotelu o powierzchni 190 000 stóp kwadratowych. Nowe przestrzenie mają mieścić się w dwóch wieżach, odpowiednio o wysokości 10 i 6 pięter. To kontrowersyjne rozwiązanie jest szeroko dyskutowane wśród społeczności Londynu oraz brytyjskiego świata architektonicznego. Projekt jest obecnie poddawany ocenie przez mieszkańców oraz wyznaczonych do tego urzędników.

Liverpool Street w Londynie, zdj. Herzog & de Meuron

Poza dobudową nowych segmentów, projekt zakłada również podwojenie głównej hali niemal dwukrotnie, do 98 350 stóp kwadratowych. Architekci w swoim projekcie zwiększyli również liczbę wind na stacji – dotąd bowiem znajdowała się tam tylko jedna winda, co znacznie utrudniało przemieszczanie się po stacji osobom z trudnościami w poruszaniu się, rodzicom z dziećmi w wózkach, a także tym, którzy podróżują z dużymi bagażami.

Liverpool Street w Londynie, zdj. Herzog & de Meuron

Projekt przebudowy Livelpool Street, choć może przynieść wiele korzyści miastu i podróżnym, wyraźnie kontrastuje z zabytkowym otoczeniem stacji. Organizacje, które zajmują się ochroną dziedzictwa narodowego i zabytków architektury w Wielkiej Brytanii zwracają uwagę, że dobudowane do stacji wieże negatywnie wpłyną na panoramę miasta, przysłaniając między innymi katedrę św. Pawła, uważaną za jeden z najpiękniejszych kościołów w mieście.

Udostępnij wpis

Komentarze
Architectu moderuje komentarze do ułatwiania świadomej, merytorycznej, cywilnej rozmowy. Obraźliwe, bluźniercze, autopromocyjne, wprowadzające w błąd, niespójne lub nietypowe komentarze zostaną odrzucone. Moderatorzy pracują w godzinach pracy i akceptują tylko komentarze napisane w języku polskim.
comments powered by Disqus
Newsletter Architectu
Otrzymuj informację o nowych wpisach, produktach, wywiadach.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.