Centrum kultury w Xinxiang
Mathieu Forest Architecte prezentuje projekt centrum kultury w kształcie dziewięciu przezroczystych kubików. Oryginalna budowla stanie w mieście Xinxiang w Chinach.
Ogłoszono start kolejnej edycji Międzynarodowego Biennale Plakatu. Po raz 27. Jury konkursu wybierze pracę, która w zaskakujący i efektowny sposób nawiąże do tematu przewodniego, który w tym roku brzmi „Zmieniający się świat a zdrowie”.
5 czerwca 2021 roku otwieramy wystawy Konkursu Głównego i Konkursu Tematycznego! Zapraszamy do Warszawy! Zapraszamy do ASP w Warszawie!
27. edycja MBP w Warszawie obejmuje Konkurs Główny i Konkurs Tematyczny oraz liczne imprezy towarzyszące. Otwarcie wystaw pokonkursowych zaplanowane jest na 12 czerwca 2021 roku. Imprezy towarzyszące odbędą się zarówno w czasie trwania wystaw pokonkursowych, jak i wcześniej. Zaczynamy od międzynarodowego regulaminowego konkursu na plakat dla studentów szkół artystycznych – odbywa się on pod patronatem Polskiego Komitetu ds. UNESCO i związany jest z obchodzonym przez UNESCO Światowym Tygodniem Kompetencji Medialnych i Informacyjnych.
Oba konkursy Biennale – K. Główny i K. Tematyczny – są otwarte. Konkurs Główny nie jest sprofilowany tematycznie, pokaże panoramę najbardziej aktualnych problemów podejmowanych przez plakacistów na świecie. Konkurs Tematyczny dotyczyć będzie problemu: „Zmieniający się świat a zdrowie” – chcemy na bieżąco reagować na zjawiska, które dotykają nas w skali globu i stanowią realne zagrożenie” – można przeczytać w opisie organizatora.
Więcej informacji na stronie konkursu.
Mathieu Forest Architecte prezentuje projekt centrum kultury w kształcie dziewięciu przezroczystych kubików. Oryginalna budowla stanie w mieście Xinxiang w Chinach.
Platforma Bee Breeders zaprasza do udziału w konkursie na projekt wirtualnego domu Virtual Home.
Firma Sou Fujimoto Architects zaprezentowała projekt najwyższego drapacza chmur w Japonii - Torch Tower w Tokio. Przy projekcie firma współpracowała ściśle z Mitsubishi Estate Company CO., LTD. I Mitsubishi Jisho Sekkei, Inc. Budynek, zakładając umieszczenie przestrzeni publicznych na najwyższych kondygnacjach, może być interpretowany jako interesująca odpowiedź na nasilające się problemy przeludnienia dużych miejscowości i zagęszczenia tkanki miejskiej.
Dla artysty, który - oprócz kawałka papieru - do stworzenia swojego dzieła potrzebował nieco betonu, dobrej jakości szkła czy solidnej stali, okres siermiężnego PRL-u mógł jawić się jako koszmar. Jeżeli jakimś cudem udało mu się zgromadzić niezbędne materiały, na drodze stawało chore prawo, surowo przestrzegane przez rozrośniętą do granic absurdu biurokrację. W takich warunkach zbudowanie czegoś, co odbiegało od przyjętych standardów, wymagało żelaznych nerwów, pasji oraz odrobiny sprytu. Dlatego popularne Igloo Witolda Lipińskiego należy uznać za triumf inteligencji nad niewydolnym systemem Ludowej Polski.
Komentarze
Architectu moderuje komentarze do ułatwiania świadomej, merytorycznej, cywilnej rozmowy. Obraźliwe, bluźniercze, autopromocyjne, wprowadzające w błąd, niespójne lub nietypowe komentarze zostaną odrzucone. Moderatorzy pracują w godzinach pracy i akceptują tylko komentarze napisane w języku polskim.