Projekt Pałacu Sprawiedliwości w Kuwejcie autorstwa firm Pan Arab Consulting Engineers (PACE) i SSH wszedł niedawno w fazę realizacji. Po ukończeniu stanie się najwyższym i największym budynkiem sądowniczym na świecie.
Projekt zakłada stworzenie 25-piętrowego budynku ze 123 salami rozpraw, a także w pełni zautomatyzowanego parkingu, który pomieści 3000 samochodów. Jak mówią architekci, nowy pałac ma być „symbolem sprawiedliwości i uczciwości” w Kuwejcie. Podkreślają, że budując na bazie historycznego gmachu Pałacu Sprawiedliwości, łączą tradycję i nowoczesność, uwypuklając znaczenie prawa i sądownictwa w każdym sprawnie działającym i bezpiecznym społeczeństwie.
Całkowitą powierzchnię budynku szacuje się na 192 000 metrów kwadratowych, w tym ponad 100 000 metrów kwadratowych samej powierzchni biurowej. Przeznaczeniem Pałacu Sprawiedliwości jest służba obywatelom i państwu, dlatego architekci zadbali o to, by był on jak najbardziej funkcjonalny. Jednocześnie usiłowali wpleść w elementy funkcjonalne symbolikę podkreślającą znaczenie wzniosłej idei, jaką jest sprawiedliwość.
Wygląd zewnętrzny, dobór kolorystyki i formy brył odnoszą się do utartych w kulturze symboli sprawiedliwości i praworządności. Wśród nich można odnaleźć uproszczone szale sprawiedliwości, w klasycznych przedstawieniach trzymane przez mityczną Temidę, czy też kształty przywodzące na myśl skrzydła – symbol wolności. Sercem projektu będzie złote atrium nazwane Golden Geode, które według projektantów ma symbolizować porozumienie między obywatelami a stanowiącymi i egzekwującymi prawo.
Polska Opera Królewska oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłosiły konkurs na opracowanie koncepcji architektonicznej Teatru Polskiej Opery Królewskiej. Do rywalizacji mogą przystąpić wyłącznie osoby z uprawnieniami architekta.
Zespół z pracowni Smaga Architekci przedstawia projekt domu jednorodzinnego, który stanie w dzielnicy Wola Justowska w Krakowie. Założeniem architektów było stworzenie nowoczesnego budynku, który wpisze się w kontekst wszechobecnej zieleni.
Można twierdzić, że wnętrza galerii sztuki klasycznej są ostatnim miejscem, w którym pracę znajdzie nowoczesny projektant wnętrz. Muzealne przestrzenie wystawowe kojarzą się zazwyczaj z pustymi korytarzami, których białe ściany pokrywają dzieła sztuki. Formafantasma udowadnia, że wnętrza galerii wcale nie muszą być nijakie, by dobrze prezentować wielkiej sławy obrazy i rzeźby. Wręcz przeciwnie – dobrze zaprojektowane mogą stworzyć ciekawy kontekst dla wystawianych obiektów, zachęcając zwiedzających, by spojrzeli na nie na nowo.
Muzeum zaprojektowane przez Bjarke Ingels Group dla szwajcarskiego zegarmistrza Audemars Piguet zostanie otwarte dla publiczności w maju tego roku. Spiralny szklany pawilon, wtopiony w górski krajobraz, zabierze odwiedzających w podróż przez 139-letnią historię firmy.
Komentarze
Architectu moderuje komentarze do ułatwiania świadomej, merytorycznej, cywilnej rozmowy. Obraźliwe, bluźniercze, autopromocyjne, wprowadzające w błąd, niespójne lub
nietypowe komentarze zostaną odrzucone. Moderatorzy pracują w godzinach pracy i akceptują tylko komentarze napisane w języku polskim.
comments powered by Disqus
Newsletter Architectu
Otrzymuj informację o nowych wpisach, produktach, wywiadach.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.
Komentarze
Architectu moderuje komentarze do ułatwiania świadomej, merytorycznej, cywilnej rozmowy. Obraźliwe, bluźniercze, autopromocyjne, wprowadzające w błąd, niespójne lub nietypowe komentarze zostaną odrzucone. Moderatorzy pracują w godzinach pracy i akceptują tylko komentarze napisane w języku polskim.