Dobiegający końca rok zaskoczył nas wieloma nieoczekiwanymi zmianami. Zmieniła się także przestrzeń publiczna i sposoby jej użytkowania. Organizatorzy konkursu Retail of Tomorrow rzucają wyzwanie architektom i projektantom – zaprojektowanie przestrzeni handlowej, która sprosta wymaganiom nowego, doświadczonego przez pandemię świata.
Sklepy detaliczne od dawna odgrywają znaczącą rolę w kształtowaniu przestrzeni publicznych, a także określaniu charakteru konkretnej dzielnicy miasta i jej mieszkańców. Gdy tylko wkroczyliśmy w erę cyfrową, popularność usług zakupów online przeniosła transakcje z fizycznych sklepów detalicznych do internetu. Teraz, w czasach post-pandemicznych, coraz większe wątpliwości budzi istnienie sklepów w ich obecnej formie” – piszą organizatorzy.
Zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie sklepu detalicznego, który na nowo zdefiniuje tradycyjną formę, tworząc lokal na miarę naszych czasów. Koncepcja architektoniczna sklepu ma pomóc konsumentowi w odzyskaniu znanych mu doświadczeń towarzyszących zwykłym, „fizycznym” zakupom, przypomnieć rytuał kupowania oraz zaangażować zmysły.
Rejestracja potrwa do 10 maja 2021. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne. Pierwsze miejsce zostanie nagrodzone kwotą 6.000 USD, przyznane zostaną również wyróżnienia i nagrody specjalne. Konkurs ma charakter koncepcyjny, a wybrana przez jury propozycja nie zostanie zrealizowana. Więcej informacji, regulamin i zgłoszenia znajdziecie na stronie konkursu.
Komentarze
Architectu moderuje komentarze do ułatwiania świadomej, merytorycznej, cywilnej rozmowy. Obraźliwe, bluźniercze, autopromocyjne, wprowadzające w błąd, niespójne lub nietypowe komentarze zostaną odrzucone. Moderatorzy pracują w godzinach pracy i akceptują tylko komentarze napisane w języku polskim.