Studio Gang, Hill West Architects oraz Michaelis Boyd Associates przezentują niemal ukończoną wieżę 11 Hoyt w Nowym Jorku. Zbudowana z prefabrykowanych materiałów zaoferuje miejsce do życia ponad czterystu rodzinom.
Opublikowano najnowsze zdjęcia zaprojektowanej przez Studio Gang wieży 11 Hoyt na Brooklynie w Nowym Jorku. Prawie ukończone osiedle charakteryzuje się przyciągającą wzrok betonowo–szklaną fasadą, zaprojektowaną we współpracy z Hill West Architects oraz wnętrzami autorstwa Michaelis Boyd Associates.
11 Hoyt to wieża o wysokości 620 stóp, w której znajdzie się 481 oddzielnych, przestronnych mieszkań. Zbudowany w miejscu dawnego parkingu pozwoli na szybki wzrost liczby ludności w okolicy, czym pomoże w rozwoju lokalnej gospodarki. W ramach projektu powstanie również plac obsadzony różnorodną roślinnością, oraz wewnętrzna i zewnętrzna powierzchnia do użytku tamtejszej społeczności.
Inwestycja powstała błyskawicznie. Na szybki przebieg prac budowlanych wpłynęło użycie prefabrykatów betonowych, gotowych do zainstalowania na rdzeniu konstrukcyjnym. Na uwagę zasługują olbrzymie okna, dobrze doświetlające wnętrza mieszkań i pozwalające na podziwianie widoków miasta.
Kaplica św. Ignacego w Seattle, zaprojektowana przez Steven Holl Architects, została uhonorowana przez Amerykański Instytut Architektów Nagrodą Dwudziestopięciolecia. Nagroda ta przyznawana jest budynkom, które przetrwały próbę czasu, pozostając ikonami architektury pomimo upływu 25 lat. Kaplica św. Ignacego ukończona w 1997 r. odzwierciedla ideały duchowości jezuickiej i umożliwia wiernym odnalezienie spokoju w medytacji.
Burmistrz Nowego Jorku Eric Adams wyraził poparcie dla ustawy stanowej, która ułatwiłaby miastu przekształcenie niewykorzystanych lub pustych hoteli w niedrogie mieszkania. Rozwiązanie to ma być odpowiedzią na postępujący kryzys mieszkaniowy.
Studio architektoniczne Snøhetta wygrało konkurs na projekt przebudowy placu Eliel i Asema w Helsinkach, przestrzeni publicznej sąsiadującej z zabytkowym dworcem kolejowym. Opracowana wspólnie z fińskimi praktykami Davidsson Tarkela Oy i WSP propozycja ma na celu zwiększenie mobilności w mieście poprzez ponowne połączenie jego zabytkowych obszarów ze stacją kolejową.
Komentarze
Architectu moderuje komentarze do ułatwiania świadomej, merytorycznej, cywilnej rozmowy. Obraźliwe, bluźniercze, autopromocyjne, wprowadzające w błąd, niespójne lub
nietypowe komentarze zostaną odrzucone. Moderatorzy pracują w godzinach pracy i akceptują tylko komentarze napisane w języku polskim.
comments powered by Disqus
Newsletter Architectu
Otrzymuj informację o nowych wpisach, produktach, wywiadach.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.
Komentarze
Architectu moderuje komentarze do ułatwiania świadomej, merytorycznej, cywilnej rozmowy. Obraźliwe, bluźniercze, autopromocyjne, wprowadzające w błąd, niespójne lub nietypowe komentarze zostaną odrzucone. Moderatorzy pracują w godzinach pracy i akceptują tylko komentarze napisane w języku polskim.