Ewelina Jankowska wraz z zespołem projektowym, w którego skład weszli Katarzyna Pucek, Karol Kremski, i Wojciech Swarowski, prezentują projekt Domu nad jeziorem – minimalistycznego budynku, który stanął w malowniczym otoczeniu niewielkiej turystycznej miejscowości. Prosta bryła będzie idealnym miejscem do życia dla tych, którzy poszukują harmonii i ciszy.
Mniej znaczy więcej. Zdjęcia Domu nad jeziorem nie pozostawiają wątpliwości, że architekci z EV Architects doskonale wiedzą, jak prawdziwa jest ta zasada. Udało im się bowiem stworzyć projekt domu tchnącego prostotą i ascetyzmem, a jednocześnie oryginalnego i luksusowego. Prosta, kaskadowa bryła, której elewacja została pokryta kolorem białym, stanęła tuż obok jeziora, oferując mieszkańcom bliski kontakt z naturą. Liczne przeszklenia doświetlą wnętrza i „wpuszczą” do nich nieco przyrody.
Dom nad jeziorem, zdj. P. Turlej/EV Architects
„Istotnym aspektem było osadzenie budynku w kontekście otoczenia poprzez zastosowanie do konstrukcji lokalnych materiałów — kamień, beton, współpracę z lokalnymi wykonawcami oraz wpisanie się w otaczający krajobraz. Dlatego też dom ma pewne cechy stylu neomodernistycznego o minimalistycznej estetyce i prostocie bryły, zapewniając jednocześnie korzystne warunki zamieszkania” – mówi główna architektka, Ewelina Jankowska. „Dla mnie priorytetem było zachowanie prostoty bryły, detalu żyletek, dużych przeszkleń otwierających dom na przyrodę, zieleń i wodę. Projekt, poza wpisaniem się w otoczenie, miał także zapewnić mieszkańcom bezpośredni kontakt z naturą i intymność jednocześnie” – dodaje.
Dom nad jeziorem, zdj. P. Turlej/EV ArchitectsDom nad jeziorem, zdj. P. Turlej/EV Architects
Duńskie studio architektoniczne Dorte Mandrup wygrało międzynarodowy konkurs na projekt nowego Exilmuseum w Berlinie w Niemczech. Nowe muzeum o powierzchni 6300 metrów kwadratowych powstanie w sąsiedztwie ruin historycznego dworca kolejowego Anhalter Bahnhof w Berlinie, który odegrał wielką rolę w dziejach II wojny światowej.
Projekt domu o tajemniczej nazwie Czarna Skała jest kolejnym przykładem na to, że architektura i natura nie są pojęciami przeciwstawnymi. Wręcz odwrotnie! Bogate i różnorodne środowisko naturalne może być niewyczerpanym źródłem inspiracji dla architekta, a będące efektem pracy ludzkich rąk budynki – elementami uzupełniającymi krajobraz.
Wyrażenie „architektura sakralna” wywołuje w nas wszystkich podobne skojarzenia. Oczyma wyobraźni widzimy strzeliste wieże gotyckich kościołów, złote kopuły meczetów i kolorowe pagody. Szwajcarskie studio Herzog & de Meuron stanęło przed wyzwaniem stworzenia uniwersalnej, nieprzypisanej do żadnej z religii świątyni, która w zdecydowany sposób zerwie z tą imponującą spuścizną artystyczną.
W norweskim Trondheim ukończono budowę niezwykłego biurowca. Firma Snøhetta prezentuje najbardziej wysunięty na północ budynek na świecie o dodatnim bilansie energetycznym.
Komentarze
Architectu moderuje komentarze do ułatwiania świadomej, merytorycznej, cywilnej rozmowy. Obraźliwe, bluźniercze, autopromocyjne, wprowadzające w błąd, niespójne lub
nietypowe komentarze zostaną odrzucone. Moderatorzy pracują w godzinach pracy i akceptują tylko komentarze napisane w języku polskim.
comments powered by Disqus
Newsletter Architectu
Otrzymuj informację o nowych wpisach, produktach, wywiadach.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.
Komentarze
Architectu moderuje komentarze do ułatwiania świadomej, merytorycznej, cywilnej rozmowy. Obraźliwe, bluźniercze, autopromocyjne, wprowadzające w błąd, niespójne lub nietypowe komentarze zostaną odrzucone. Moderatorzy pracują w godzinach pracy i akceptują tylko komentarze napisane w języku polskim.